اگر صاحب کسبوکاری هستید که افراد به مشاورهی شما نیاز دارند، داشتن یک پلتفرم
با قابلیت مشاوره آنلاین به حفظ و رشد جریان کسبوکار شما کمک می کند.
چرا امکان مشاوره آنلاین برای وبسایت شما ضروری است؟
1- به عنوان یک متخصص در ذهن مشتری ماندگار میشوید : وقتی مشتریان شما نمی دانند کدام محصول برای آنها مناسبتر
است، نیاز به یک راهنما برای تصمیمگیری دارند و زمانی که شما با ارائه راهکارها و
پیشنهادهای مناسب، به تصمیمگیری خریدشان کمک میکنید درواقع اعتماد آنها را جلب کرده
و آن ها را به یک مشتری دائمی تبدیل کردهاید. حالا آنها شما را به عنوان متخصص آن
حوزه می شناسند و شما را به دوستان و اطرافیانشان معرفی خواهند کرد. چه تبلیغی
بهتر از این؟!
2- افزایش اعتماد مشتریان : زمانی که شما به ارائه مشاوره آنلاین با مشتری می پردازید و
به عنوان یک شخص در قالب گفتگوی متنی یا تلفنی شروع به مکالمه کرده و به صحبتهای آنها
گوش میکنید، ارتباط سازنده ای میان شما و مشتری ایجاد می شود و او طی این گفتگو
به شما اعتماد خواهد کرد. بطوریکه بهترین رباتها و محتواهای متنی و تصویری نمی
توانند چنین ارتباطی با مخاطب برقرار کنند.
3- به سرعت پاسخ دهید، به سرعت جذب کنید : با امکان مشاوره آنلاین روی وبسایتتان میتوانید در
کوتاه ترین زمان ممکن به سوال مشتریان خود پاسخ دهید به این ترتیب مشتری سریع تر
تصمیمگیری کرده، اقدام به خرید خواهد کرد و احساسش نسبت به خرید سرد نخواهد شد.
4- زمان صرف وقت مشتری در وب سایتتان را
افزایش دهید تا رتبهی بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید : بر اساس قوانین سئو هرچه کاربران زمان بیشتری را در یک وبسایت
مشخص صرف کنند، گوگل رتبهی آن وب سایت را افزایش داده و در نتایج جستجو در گزیینههای
پیشنهادی اول قرار میدهد.
5- حرفهای باشید، مزیت رقابتی ایجاد کنید : وقتی شما امکانی را برای خرید آسانتر و مطمئنتر در اختیار
مشتریانتان می گذارید تا قبل از خرید از متخصصان شما مشاوره گرفته و بتوانند
انتخاب بهتری داشته باشند، قطعا نسبت به رقبا متمایز خواهید بود و انتخاب اول
مشتریان هستید.
6- افزایش درآمد : شما می توانید با تعریف هزینهای مشخص برای مشاوره آنلاین،
کسب و کار خود را توسعه و میزان سوددهی وب سایتتان را افزایش دهید.
چه کسبوکارهایی میتوانند با داشتن
ویژگی مشاوره آنلاین، کسبوکار خود را بهبود و توسعه دهند ؟
- پزشکان
-
وکلا
-
مراکز آموزشی
-
فروشگاههای اینترنتی
-
تولیدکنندگان کالا
-
ارائه دهندگان خدمات
-
سرویس دهندگان اینترنت
-
و ...
پلتفرمهای مشاوره آنلاین کسبوکار
چه مزایایی دارند؟
1.
مشاوره آنلاین با هزینه مشخص و بدون هزینه
2.
جذب مشتری از طریق اعتمادسازی
3. توزیع درخواستها بر
اساس تخصص مشاور
4.
مشاوره تلفنی
5.
مدیریت تماس های بهمنی
6.
حفظ مکالمات قبلی با عوض شدن مرورگر
7. کسب درآمد
5 دلیل برای
اینکه چرا داشتن وبسایت مشاوره آنلاین برای شما مهم است؟
1- برند معتبر و شناختهشده : هدف از برندینگ ایجاد یک تصویر مطلوب از کسبوکار در ذهن
مشتریان است. شما باید به مشتریانتان ثابت کنید که لایق اعتماد آن ها هستید. داشتن
یک وبسایت با قابلیت مشاوره تخصصی و پاسخدهی سریع یکی از ابزارهای مهم برای جلب
اعتماد مشتریان است.
2. از دست دادن مشتریان به نفع رقبای
پیشتاز : به خاطر داشته باشید که
بسیاری از کسب و کارهای مشابه شما در حال فعالیت هستند و شما فقط یکی از آنها
هستید. بنابراین برای جذب حداکثری مشتریان به سمت خود باید از تمامی ابزارهای
مبارزه رقابتی استفاده کنید و امکان ارائه مشاوره آنلاین یکی از آنهاست.
3- وفاداری مشتریان : مشاوره
آنلاین در وبسایت یک فرصت عالی برای ارائه بهترین تجربه کاربری و تضمین وفاداری
مشتریان شما است.
4- ارتباط 24 ساعته با مشتریان : داشتن یک وب سایت با قابلیت مشاوره آنلاین به شما کمک می
کند بصورت 24 ساعته با مشتریان خود در ارتباط باشید و در هر ساعت از شبانهروز می
توانید به مشتریان خود پاسخ داده و آنها را برای خرید راهنمایی کنید.
5- فروش دهان به دهان : بیش از 90درصد مصرفکنندها، پیشنهادهای
دوستان یا خانوادهشان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور میکنند. شما با قابلیت مشاوره آنلاین به مشتریان و راهنمایی آنها
در خرید می توانید اعتمادشان را جلب کرده و با این کار آنها را به بهترین مبلغین کسب
و کارتان تبدیل کنید.
چگونه یک وبسایت مشاوره کسبوکار سودآور ایجاد کنیم؟
·
طراحی ساختار ارائه مشاوره بر روی کاغذ
·
تعیین نوع مشاوره (تلفنی یا متنی)
·
تخصیص دامنه اینترنتی
·
تعریف کارشناسان مشاور و اتصال به تخصص مربوطه
·
تست سامانه
·
معرفی در کانالهای ارتباطی و شبکههای اجتماعی
·
مشاهده بازخورد دریافتشده از کاربران و بهبود فرایند ارائه
مشاوره
برای ساخت یک وب سایت مشاوره آنلاین
چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
الف) رویکرد حرفهای : داشتن
یک وبسایت برای ارتقا کسبوکار شما کافی نیست. کاربرانی که
به سایت شما وارد میشوند باید چیزی متفاوت نسبت به وبسایتهای مشابه کسبوکار
شما ببینند. امکان مشاوره آنلاین سریع یکی از ویژگی هایی است که عملکرد شما را
حرفهایتر نشان خواهند داد.
ب) کاربر پسند و کاربری آسان : یک وبسایت با کاربری آسان داشته باشید. دسترسی سریع و روان بطوری که همه امکانات موردنیاز مشتری را در
اختیار او می گذارد.
پ) واکنشگرا و سازگار با موبایل : اکثر کاربران برای دسترسی به اینترنت از موبایل خود استفاده
می کنند. داشتن یک وبسایت مشاوره کسب و کار که قابلیت سازگاری با صفحه اسکرین
دستگاه مورد استفاده مشتری شما را داشته باشد، یک مزیت بسیار مهم محسوب می شود.
ت) زیرساخت عالی برای توسعه در آینده : همه چیز به سرعت در حال تغییر کردن است. وب سایت
مشاوره کسبوکار شما باید ظرفیت توسعهی تغییرات مثبت برای چالشهای آینده را
داشته باشد.
پلتفرمهای مشاوره آنلاین کسبوکار که برای شما خواهیم ساخت امکانات زیر را به
شما ارائه میدهد :
1. امکان تعریف تخصصهای مختلف : ممکن
است وبسایت شما چندین نوع کالا یا خدمات را به مشتریانتان ارائه دهد. ما در
ایتاکو وبسایت مشاوره آنلاین کسبوکار شما را طوری طراحی میکنیم که برای همهی تخصصها
بخشی مجزا و حرفهای داشته باشید.
2. امکان تعریف چندین مشاور و اتصال
به تخصصهای تعریفشده : شما می
توانید به تعداد نامحدود مشاور برای تخصصهای مختلف در وبسایت مشاوره آنلاین کسبوکارتان
تعریف کنید و مشاوران شما می توانند بطور همزمان به ارائه مشاوره به مشتریان شما
بپردازند.
3. ارائه مشاوره در قالب گفتگوی متنی
یا تلفنی : فقط این شما هستید که می
توانید مشتریانتان را در تصمیمگیری نهایی برای خرید هدایت کنید، با داشتن امکان
مشاوره آنلاین در قالب گفتگوی متنی یا تلفنی مشتری را به مسیر خرید یک کالای مفید
و ارزشمند که مناسب اوست ببرید. بعضی از مشتریان با گفتگوی متنی ارتباز بهتری برقرار
می کنند و بعضی دیگر نیار به گفتگوی تلفنی خواهند داشت. ما برای شما امکان مشاوره
به هردو صورت را فراهم کردهایم.
4. ارائه مشاوره توسط مشاور انتخابشده
و یا اولین مشاور پاسخگو (به تشخیص کاربر) : ما برای راحتی مشتریان شما در استفاده از مشاوره آنلاین دو
حالت کاربردی را طراحی کردهایم.
الف) ارائه مشاوره توسط مشاور انتخابشده : در این حالت مشتری میتواند
میان مشاوران تعریف شده در وبسایت شما یک مشاور را انتخاب کرده و شروع به گفتگو
با مشاور موردنظرش کند .
ب) ارائه مشاوره توسط اولین مشاور
پاسخگو (به تشخیص کاربر) : ممکن
است مشتری شما به هر دلیلی نتواند میان مشاوران مختلف یک مشاور خاص را برگزیند یا
اینکه نمیخواهد به مدت طولانی منتظر پاسخ مشاور بماند، در این حالت می تواند از
گزینهی "اولین مشاور پاسخگو" استفاده کرده و انتخاب مشاور را به دست
سیستم هوشمند وبسایت بسپارد.
5. امکان دریافت هزینه بابت مشاوره
ارائهشده و یا ارائه مشاوره رایگان : تخصص مشاوران شما ارزشمند است. اگر تمایل دارید آن تخصص را رایگان ارائه
ندهید، میتوانید برای ارائه هر
مشاوره یک هزینهی مشخص از کاربر دریافت کنید. کاربر پس از پرداخت هزیینه ی مشاوره
می تواند با مشاور خود به گفتگو بپردازد.
6. امکان صدور دستور پرداخت در حین مشاوره جهت پرداخت آنلاین : مشتری شما نمیداند کدام یک از کالاها یا خدمات شما برایش
مناسب است؟ شما راهنماییاش کنید و حین گفتگو دستور پرداخت محصول موردنیازش را
صادر کنید. ما در ایتاکو، وبسایت مشاوره آنلاین را طوری برنامهریزی کردهایم که
بتوانید بهترین و سریع ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنید.
7. امکان اتصال سامانه به حساب بانکی
مورد نظر : با اتصال درگاه پرداخت
اینترنتی سامانه مشاوره آنلاین به حساب بانکی موردنظرتان درآمدهای وبسایتتان را مدیریت
کنید.
8. دریافت امتیاز و نظر مشاورهگیرنده
پس از اتمام گفتگو : نظر
مشتریان کسبوکارتان را رشد میدهد. در وب سایت کسب و کار مشاوره آنلاین مشتریان
می توانند به گفتگوها امتیاز بدهند و بازخوردشان را درمورد مشاورهای که انجام شده
بنویسند. دانستن نظرات آن ها به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعفتان را شناسایی
کرده و کسب و کار خود را ارتقا دهید.
9. امکان تعریف سیکل و ساختار ارسال پیامک و ناتیفیکیشن برای مشاوران : بعد از ثبت درخواست مشاوره توسط کاربر، یک پیامک و
ناتیفیکیشن برای مشاور موردنظر (در حالت انتخاب مشاور توسط کاربر) یا مشاوران در
دسترس ( در حالت انتخاب انتخاب مشاور توسط سامانه) ارسال میشود تا مشاوران را مطلع
کند. شما می توانید در سامانه سیکل ساعات ارسال پیامک برای مشاوران را تنظیم کنید
و به انجام مشاوره سرعت ببخشید؛ به این صورت که اگر مشاور اول تا یک ساعت پس از
درخواست کاربر پاسخگو نبود، پیامک جدیدی برای مشاور دوم ارسال شود.
10. حفظ و آرشیو
گفتگوهای انجام شده در صورت عوض شدن مرورگر کاربر : سامانهی مشاوره آنلاین ایتاکو تمام گفتگوهای کاربران و
مشاوران را ذخیره می کند. حتی اگر کاربر یا مشاور مرورگر خود را عوض کنند و با
مرورگر جدیدی وارد وبسایت شما شوند، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می
توانند مجددا به گفتگوهای سابق بازگردند.