برگشت
دانستنی ها

50 مهارت مهم که برای موفقیت در بازاریابی به آن نیاز دارید

50 مهارت مهم که برای موفقیت در بازاریابی به آن نیاز دارید

به عنوان یک بازاریاب حتما می دانید که صنعت بطور مداوم در حال تغییر است. از تکنیک‌های تازه گرفته تا روندهای نوظهور، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد. این مقاله را بخوانید و ببینید کجا می توانید شکاف‌های موجود در مجموعه مهارت‌هایتان را پر کنید.
50 مهارت مهم که برای موفقیت در بازاریابی به آن نیاز دارید
متن کامل :

 50مهارت اساسی بازاریابی که برای موفقیت به آن نیاز دارید !


نحوه یادگیری صحیح به خودی خود یک مهارت است، اما این مهارتی است که هر کسی می تواند بر آن مسلط شود. با دنبال کردن مراحل این راهنما، یاد خواهید گرفت که چگونه:


- ترس از شکست را پشت سر بگذارید

- یک سیستم کارآمد و قابل تکرار برای مهارت‌سازی ایجاد کنید

- بدانید که چگونه کارهای جدید را انجام دهید و موفق شوید، حتی اگر قبلاً کاری انجام نداده باشید.

 

چرا باید بطور مداوم مهارت‌های بازاریابی خود را توسعه دهید ؟

همیشه گفته‌ایم باز هم می‌گوییم؛ دنیای بازاریابی در حال تکامل است. اگر نتوانید مهارت‌های خود را همیشه به روز نگه دارید چگونه می توانید انتظار موفقیت داشته باشید؟!

مخاطبان شما دائما با تبلیغات، پیام‌ها و ترفندهای گوناگون بمباران اطلاعاتی می‌شوند. شما به مهارت‌هایی احتیاج دارید که به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های بازاریابی ایجاد کنید که شما را از بقیه متمایز می کند.

در اینجا فهرستی از مهارت‌های برتر را برایتان گردآوری کرده‌ایم که باید در جعبه ابزار بازاریابتان باشد.

 

50 مهارت بازاریابی که باید در جعبه ابزار بازاریابی‌تان باشد !

این واقعیت وجود دارد که آنچه در حال حاضر به عنوان یک مهارت اساسی بازاریابی در نظر گرفته می‌شود ممکن است نسبت به 10 سال پیش تغییر کرده باشد. اصول اولیه، پایه و اساس شما را به عنوان یک بازاریاب موفق می سازد. در اینجا 50 مهارت اساسی که باید در رزومه یک بازاریاب باشد آورده شده است .

 

توانایی خوب نوشتن

نوشتن اساس هرکاری است که یک بازاریاب انجام می‌دهد. بدون داشتن مهارت‌های نوشتاری قوی هر کاری که انجام می‌دهید دچار مشکل می‌شود. هر زمان که شما در حال نوشتن یک پیام تبلیغاتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، بیانه‌های مطبوعاتی و موارد دیگر هستید، نوشتن وارد عمل می‌شود. شما همیشه باید بتوانید پیام خود را بطور کامل و جامع اطلاع دهید.


مهارت‌های ارتباط داخلی

به عنوان یک بازاریاب شما فقط با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار نمی کنید. شما با مدیر و همکاران خود نیز در ارتباط هستید. داشتن پیام‌های شفاف و ثابت همیشه به شما کمک می کند. آیا می‌توانید پروژه‌های خود را توضیح دهید ؟ یا اینکه می توانید به سوالات و نگرانی‌های آنها پاسخ دهید و با آنها تعامل سازنده برقرار کنید ؟


مهارت‌های ارتباط بین فردی

مهارت ارتباط بین‌فردی با مهارت ارتباط داخلی همراه هستند. مهارت ارتباط داخلی بیشتر روی نحوه بیان مطالب متمرکز است. ما انسان‌ها چه بخواهیم چه نخواهیم همیشه در حال ارتباط با یگدیگر هستیم. به عنوان یک بازاریاب شما همیشه باید از افراد اطراف خود و آنچه که می گویید، آگاه باشید.


یک سخنران با اعتمادبنفس باشید

شما چه وسط یک جلسه در مقابل مدیر یا مشتری خود باشید و چه در یک کنفرانس مطبوعاتی زنده، سخنرانی کردن اجتناب‌ناپذیر است. در حالیکه ممکن است شما را در دوران مدرسه بخاطر صحبت کردنتان اذیت کرده باشند، اما واقعیت این است که باید بتوانید روی این مهارت در خودتان کار کرده و به عنوان یک بازاریاب توانایی معرفی پروژه یا محصول خود را داشته باشید.

همیشه در حال یادگیری باشید  

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک بازاریاب باید داشته باشد حفظ نگرش یادگیری مادام‌العمر است. به عنوان یک بازاریاب، ما همیشه در حال دریافت اطلاعات جدید هستیم، خواه این یک تاکتیک اطلاعاتی جدید باشد یا یک گزارش تحقیقاتی که درمورد مخاطب هدف ما منتشر شده است. به عبارت دیگر کار ما برای یادگیری چیزهای جدید هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. لحظه‌ای که ورودی اطلاعات جدید را ببندید و فکر کنید که همه چیزهایی که باید بدانید را می دانید، در نهایت عقب خواهید ماند. هر کتابی را که به دستتان می‌رسد بخوانید و در مسیر رفت‌وآمدتان به پادکست‌های مرتبط با حوزه‌ی کاریتان گوش دهید.

سازماندهی‌شده باشید

شما پروژه‌های زیادی دارید و در هر پروژه بحث سود و زیان سازمان شما و مشتری مطرح است. این موضوع شما را ملزم می‌کند که سازماندهی داشته باشید. چرا؟ چون یک اشتباه ممکن است به از دست رفتن مقدار زیادی پول منجر شود. سازماندهی به شما کمک می‌کند تا از این موضوع جلوگیری کنید زیرا به شما و اعضای تیم بازاریابیتان کمک می‌کند که بدانید در حال حاضر چه اقداماتی در حال انجام است، چشم‌اندازی از آینده داشته باشید، برای اقدامات بعدی برنامه‌ریزی کنید و احتمال انجام اشتباهات بزرگ را کاهش دهید.

نحوه انتخاب KPI (شاخص کلیدی عملکرد برای رسیدن به یک هدف) را بدانید

اهدافی را تعیین کنید که مستقیما روی اهداف تجاری تاثیر می‌گذارند و مدیرعامل شما به آنها اهمیت می‌دهد. با ایجاد اهدافی که تاثیر مستقیم و مثبتی بر کسب‌وکار شما دارند، می توانید نشان دهید که تلاش‌های شما نتیجه داده است.



تفاوت بین اهداف، استراتژی‌‌ها و تاکتیک‌ها را درک کنید

اهداف، استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها در بازاریابی دست ‌به‌ دست هم می‌دهند، بنابراین به راحتی می‌توان آن‌ها را با هم اشتباه گرفت. با این حال تشخیص تمایز بین این سه تضمین می‌کند که شما در طول فرایند بازاریابی خود موفق‌تر خواهید بود.

اهداف توسط تیم بازاریابی شما تعیین می شوند و باید طی یک مدت زمان مشخص به آنها دست یابید.

استراتژی‌ها برنامه‌های سازماندهی شده‌‌ای هستند که از تاکتیک‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و نحوه رسیدن به اهداف شما را مشخص می‌کنند.

تاکتیک‌ها گام‌هایی هستند که برای دست‌یابی به اهدافتان برمی‌دارید.

شنونده فعال باشید

به عنوان یک بازاریاب نمی‌توانید بطور منفعلانه مشتریان یا همکاران خود را نادیده بگیرید. به همین دلیل است که شنونده فعال بودن یک مهارت ضروری است و هر بازاریاب باید بداند که چگونه آن را انجام دهد. گوش‌دادن فعالانه به افراد اطرافتان به این معنی است که می‌توانید ازشان را درک کنید و به چیزی که آن‌ها می‌خواهند بشوند پی ببرید. انجام این کار به شما کمک می کند کمپین‌هایتان را کامل‌تر کنید و افراد بیشتری را به مشتری حقیقی تبدیل کنید.

نحوه همکاری با چندین تیم را بدانید

برای تکمیل پروژه های خود باید بتوانید با چندین تیم در سازمانتان همکاری کنید. این می‌تواند به معنای کار با تیم توسعه دهندگان وب، تیم سوشال، تیم محصول و موارد دیگر باشد. همکاری متقابل تیمی به این معنی است که شما باید بدانید که چگونه مسئولیت‌هایتان را مدیریت کنید و با تیم‌های دیگر ارتباط برقرار کنید. کسانی که در یک پروژه مشارکت دارند همیشه در یک صفحه هستند.

درباره همه‌چیز تحقیق کنید

بازاریابی یک اقدام استراتژیک است، باید تحقیق کنید تا ببینید بقیه چه کار می‌کنند. بازاریابان موفق می‌توانند در مورد روندها و استراتژی‌های فعلی تحقیق کنند تا دریابند که کدام برای شرکت آن‌ها بهتر عمل می‌کند. همیشه اطلاعات جدیدی برای تحقیق و جمع‌آوری وجود دارد. چه مطالعات موردی، چه گزارش‌های تحقیقاتی آکادمیک یا مقالات مختلف، هزاران منبعی هستند که در انتظار الهام بخشیدن به ایده عالی بعدی شما هستند.

با آغوش باز پذیرای تلاش برای چیزهای جدید باشید

بخشی از بازاریابی به سادگی شامل آزمایش چیزهای است تا ببینید آن‌ها کار می‌کنند یا خیر. تا زمانی که تلاش نکنید، هرگز متوجه نخواهید شد که آیا چیزی درست کار می‌کند یا خیر. چه کسی می‌داند؟ شاید تاکتیک بازاریابی عالی بعدی شما تاکتیکی باشد که هنوز آن را امتحان نکرده‌اید.

 

6 مهارت طراحی مقدماتی که هر بازاریاب باید داشته باشد

درک طراحی گرافیک برای بازاریابان حیاتی است. می‌پرسید چرا؟ زیرا طراحی به ما کمک می‌کند تا پیامی را که می‌خواهیم به مخاطبان خود برسانیم را به شیوه‌ای خلاقانه به آن‌ها منتقل کنیم. شما ممکن است در سطح یک طراح گرافیک حرفه‌ای نباشید اما داشتن یک درک اولیه از مهارت‌های طراحی ضروری می‌تواند به شما کمک کند تا با آنچه که نیاز دارید ارتباط برقرار کنید.

 

درک نحوه عملکرد طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا
با اضافه شدن تبلت ها، تلفن های همراه و موارد دیگر، نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات در حال تغییر است. دیگر وب‌سایت استاندارد یک‌اندازه برای همه اعمال نمی‌شود، زیرا در حال حاضر تعداد زیادی اندازه‌ی صفحه‌نمایش وجود دارداینجاست که طراحی واکنش‌گرا وارد می‌شود. به عنوان یک بازاریاب، باید درک کنید که پیام شما در قالب‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسد و مطمئن شوید که همان ایده را منتقل می‌کند.

اصول Adobe Creative Cloud  را درک کنید

سه برنامه‌ی Adobe Photoshop، InDesign و Illustrator ابزارهایی هستند که برای طراحی به خوبی شناخته شده‌اند و می‌توانند به جان‌دادن تصاویری که درون ذهن شما است در قالب آنلاین کمک کند. داشتن درک اولیه از نحوه کار این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از قابلیت‌های این برنامه درک درستی داشته باشید و هنگامی که ایده‌ای را برای طراحی ارائه می‌دهید، دقیقا بدانید که چه انتظاری از طراحتان باید داشته باشید.

دانستن اینکه UI و UX چگونه در تعامل با مشتری شما نقش دارند

روشی که شما وب سایت خود را با آن طراحی کردهاید و تجربه ای که مشتری شما در تعامل با آن دارد، می تواند بر نحوه مشاهده پیام‌های بازاریابی شما تأثیر بگذارددانستن اینکه مشتریان شما چگونه حرکت می‌کنند و چگونه با محتوای شما تعامل دارند، به شما این امکان را میدهد که پیام‌های خود را به صورت استراتژیک در مکان مناسب و در زمان مناسب قرار دهید تا پتانسیل تبدیل را به حداکثر برسانید.

مشخصات و اندازه‌های طراحی‌هایتان را در دسترس داشته باشید

از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی گرفته تا اینفوگرافیک‌های طولانی، با داشتن اندازه‌ها و مشخصات طراحی مشترک همیشه کار را برای طراح خود آسان کنیداین نه تنها باعث صرفه جویی در وقت آن‌ها در حدس‌زدن اندازه تصاویر مورد نیازتان می‌شود، بلکه می‌دانید که چقدر فضای لازم برای کار با آن ها را داریدبرخی از اندازه‌های استاندارد برای افزودن به لیستتان می توانند شامل موارد زیر باشند :

·         اندازه‌ی تصاویر رسانه‌های اجتماعی

·         اندازه عکس پروفایل رسانه‌های اجتماعی

·         اندازه و مشخصات تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

·         اندازه‌ی اینفوگرافیک‌های ترجیحی

بدانید چگونه ایده های تجسمی را با طراح خود در میان بگذارید

هیچ‌کس نمی تواند ذهن شما را بخواند. خدا را شکر، درست است؟ مشکل اینجاست، از آنجایی که هیچ کس نمی تواند ذهن شما را بخواند، چگونه قرار است بتواند ایده چشمگیر شما را برای اینفوگرافیک بعدی که در نظر دارید ببیند؟ حقیقت این است که آنها نمی‌توانند، و یک مهارت عالی برای بازاریابان این است که بتوانند با طراحان در مورد چشم‌اندازی که در ذهن خود می‌بینند ارتباط برقرار کنند. آیا می توانید انتظارات و جزئیات را به گونه‌ای برای طراح خود توضیح دهید که به آنها کمک کند تا آن چیزی را که تصور کرده‌اید ایجاد کنند؟

آشنایی با اصول اولیه طراحی گرافیک

یک مهارتی که هر بازاریاب باید در رزومه خود داشته باشد، توانایی درک اصول اولیه طراحی است. دانستن اینکه چه چیزی یک تصویر موفق را ایجاد می‌کند می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی با مخاطبانتان ارتباط برقرار می‌کند. مفاهیمی مانند :

·         تئوری رنگ

·         تئوری ترکیب

·         تایپوگرافی


7 مهارت رسانه‌های اجتماعی که باید به رزومه خود اضافه کنید

رسانه‌های اجتماعی جدیدترین و بهترین افزوده به دنیای بازاریابی هستند. این بدان معناست که بازاریابان برای برجسته‌شدن در این چشم‌انداز جدید به مجموعه خاصی از مهارت‌ها نیاز دارند. اگر مهارت‌ها و تکنیک‌های خود را حفظ نکنید، احتمال زیادی وجود دارد که محتوای شما در انبوهی از چیزهای دیگر مدفون شود. پایان داستان! در زیر هفت مهارت ساده وجود دارد که باید آنها را درک کنید.

بدانید چگونه برای هر کانال اجتماعی بنویسید

همه پیام‌های رسانه‌های اجتماعی، بطور یکسان ایجاد نمی‌شوند. آنچه برای یک کانال کار می‌کند ممکن است در کانال دیگر به خوبی پیش نرود. به عنوان مثال، هشتگ‌ها وقتی در توییتر و اینستاگرام استفاده میشوند عالی هستند، اما برای پست‌های لینک‌دین کار زیادی نمی‌کنند. دانستن تفاوت پیام‌هایی که باید در هر کانال ارسال شود، می‌تواند به محتوای شما کمک کند تا در دریایی از محتواهای دیگر برجسته شود.


دانش کافی از الگوریتم رسانه های اجتماعی را داشته باشید

الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی سیستم‌های هوشمندی هستند که محتوا را مرتب می‌کنند و آنچه را که کاربر معتقد است به احتمال زیاد می‌خواهد ببیند، بر اساس تعاملات محتوای قبلی، به نمایش می‌گذارد. این الگوریتم ها را نمی توان فریب داد. شما نمی توانید محتوای خود را پست کنید و سپس سعی کنید الگوریتم را فریب دهید تا آن را به تعداد بیشتری از طرفداران خود نشان دهید. الگوریتم‌ها روشی هستند که شبکه‌های اجتماعی به شما می‌گویند که چه محتوایی را می‌خواهند در فید خبری خود مشاهده کنند. به هر حال، شما در حال تبلیغ و ارسال محتوا در زمین دیگران هستید. به عنوان مثال، محتوای ویدئویی در اینستاگرام بازخورد بهتری دارد. بنابراین، منطقی است که فرض کنیم الگوریتم اینستاگرام به محتوای ویدیویی پاداش می دهد. اگر می خواهید حضور خود را در اینستاگرام تقویت کنید، می توانید ویدیوهای بیشتری در این پلت‌فرم ایجاد کنید.


بتوانید با روندها و ایده‌های اجتماعی همراه باشید

چشم انداز رسانه‌های اجتماعی با سرعتی باورنکردنی تغییر می‌کند. لحظه‌ای که چیزی پایین می‌آورید، چیزی جدید ظاهر می‌شود و دوباره به مسابقات محتوا می‌روید. یک بازاریاب ماهر در رسانه‌های اجتماعی (یا به طور کلی یک بازاریاب) می‌تواند با فکر کردن مداوم و حفظ استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود، تغییرات را دنبال کند. این روندها را قبل از رسیدن به اوج خود به حداکثر برسانید و برای حرکت به روند بعدی آماده شوید.

نحوه انتخاب کانال‌های اجتماعی که برای کسب‌وکار شما کاربردی هستند را بدانید

شبکه‌های اجتماعی ظاهر و ناپدید می شوند. ممکن است یک مورد جدید ظاهر شود، اما این بدان معنا نیست که فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام بعدی خواهد بود. به عنوان یک بازاریاب، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که آیا پیوستن به یک شبکه جدید برای کسب‌وکار شما مناسب است یا خیر. اگر پینترست برای یک شرکت کار می کند، به این معنی نیست که برای شما هم کار خواهد کرد. شما باید مخاطبان خود را دنبال کنید و اجازه دهید آنها شما را به جایی که هستند هدایت کنند.


درک استراتژی بازاریابی و نحوه اعمال آن در رسانه‌های اجتماعی

مهارتی مهمی که بازاریابان محتوا باید داشته باشند این است که بتوانند استراتژی بازاریابی که برای حضور در رسانه‌های اجتماعی انجام می شود، ببینند و درک کنند. مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود را به هر کسی نسپارید و تصور نکنید که چون جوان هستند، می دانند چگونه شرکت شما را در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار دهند. این کار نیاز به یک متخصص دارد. رسانه‌های اجتماعی، مانند هر یک از همتایان بازاریابی خود، نیاز به تفکر استراتژیک، برنامه‌ریزی و اجرا دارند. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید بدون استراتژی مناسب، یک دسته از پست‌ها را به طور مداوم ارسال کنید و امیدوار باشید که کار کند.  شما باید همان روش‌های بازاریابی را که برای هر کانال دیگری استفاده می‌کنید، اعمال کنید و آن را در استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود به کار ببرید. این شامل درک مخاطبان، نوشتن کپی‌رایت عالی، تجزیه و تحلیل نتایج و موارد دیگر است.

مفاهیم کمپین خلاق را بدانید

کمپینها بخش قابل توجهی از حضور در رسانههای اجتماعی هستند. از آنجایی که حجم عظیمی از محتوا وجود دارد، باید تا حد امکان خلاق باشید تا متمایز شوید. برای مثال Arby's را در نظر بگیرید. تمام حضور آنها در فیس‌بوک به درست‌کردن اشکال هندسی و عروسکی اختصاص داده شده است که توسط همه چیز، از سیب زمینی سرخ کرده تا بسته‌های سس کچاپ را بازسازی و تصویر آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

خارج از چارچوب فکر کنید و امیدوار باشید به دلیل تلاشهای خلاقانه خود شاهد رشد حضور اجتماعی خود باشید.


نحوه تجزیه و تحلیل دادههای رسانههای اجتماعی را بدانید

آخرین مهارت رسانههای اجتماعی که باید در مجموعه شما باشد، درک نحوه تجزیه و تحلیل داده‌هایی است که رسانههای اجتماعی شما تولید میکنند. اگر به اندازه کافی قادر به درک واکنش مخاطبان خود به پست‌هایتان نیستید، دشوار است که بدانید چه زمانی باید تغییراتی در آنچه منتشر می‌کنید انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که می‌دانید چگونه ترافیک دادهها را اندازه گیری کنید و اینکه آیا پست‌های شما به مخاطبان شما مرتبط است یا خیر.


10 مهارت بازاریابی محتوایی که باید توسعه دهید

محتوایی که به عنوان یک بازاریاب ایجاد می‌کنید می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر شرکت شما داشته باشد. این موضوع به این معنی است که مهارت‌های بازاریابی محتوا در فضای بازاریابی امروزی بسیار مورد توجه است. در اینجا ده مهارت وجود دارد که باید بخشی از نمونه کار شما باشد.


توانایی نوشتن محتوای شفافی که اطلاع رسانی می‌کند

ما در عصر اینترنت هستیم جایی که حجم زیادی از اطلاعات در دست همه وجود دارد. محتوای شما باید با انجام یک کار متمایز شود: به طور ماهرانه محصول خود را بفروشید و در عین حال ارزشی را به خواننده خود ارائه دهید که آنها نمی‌توانند آن را جای دیگری به دست بیاورند. یک بازاریاب خوب تعادل بین نوشتن برای فروش و نوشتن برای اطلاع‌رسانی را می‌داند.


در هنر کپی‌رایتینگ برای فروش مسلط شوید

برخلاف نوشتن محتوا، کپی‌رایتینگ فقط در مورد فروش است. تسلط بر این شکل از نوشتن به این معنی است که شما می توانید نسخه‌ای بسازید که محصول شما را در یک لحظه بفروشد. همچنین لازم نیست از ابتدا نوشته شود. استفاده از فرمول مناسب می‌تواند به شما کمک کند هر بار یک کپی عالی بسازید. این به شما بستگی دارد که خطی را پیدا کنید تا محصول شما را به دستگاه فروش برساند.


قصه‌گو باشید

مردم منطق را نمی‌خرند. آنها احساسات را می‌خرند. به عنوان یک نویسنده محتوا، باید نسخه‌ای بسازید که جنبه عاطفی خوانندگان را به خود جلب کند. محصول شما ممکن است 99.5 درصد باکتری‌ها را از بین ببرد، اما چیزی که می‌فروشد این واقعیت است که آنها می‌توانند خانواده خود را سالم و در برابر میکروب‌ها یا بیماری‌های جدی ایمن نگه دارند. همانطور که هر محتوایی را می‌نویسید، راهی پیدا کنید که زندگی مشتری خود را به محصولتان متصل کنید. ناامیدی‌هایی را که آنها تجربه می‌کنند دریابید و به آنها بگویید که چگونه محصول شما همه چیز را بهتر می‌کند.


بدانید چگونه از محتوای خود برای آموزش استفاده کنید

مهارتی که معمولاً آن را با بازاریابی مرتبط نمی‌دانیم نیز باید در لیست پورتفولیوی شما باشد. درس دادن! آیا می توانید با محتوایی که تولید می‌کنید آموزش دهید؟ این می‌تواند هر چیزی باشد، از آموزش در مورد نحوه استفاده از محصول یا یک مفهوم جدید که اتفاقاً به محصول شما مرتبط می‌شود. خواه این یک ویدیوی ساده گام به گام در مورد نحوه استفاده از محصول شما باشد یا یک پست یا وبلاگ توضیحی عمیق، از فضای خود برای آموزش به مخاطبانتان استفاده کنید و چیزی را به آن‌ها ارائه دهید که می‌خواهند بدانند.


قانع‌کننده باشید

بخشی از یک بازاریاب خوب بودن شامل توانایی متقاعدکردن است. از این گذشته، صدها محصول وجود دارد که می تواند به مشتریان شما در رفع مشکلات کمک کند. پیام شما باید بتواند آنها را متقاعد کند که محصول شما بهترین گزینه است. پیام‌های شما باید یک داستان واضح و مختصر ایجاد کنند که مزایای محصولتان و دلیل پیروزی شما نسبت به بقیه را توضیح دهد.

مهارت‌های پژوهشی قوی داشته باشید

یکی از کلیدهای نوشتن محتوای عالی، توانایی تحقیق است. وقتی نوبت به نوشتن محتوا می‌رسد، هیچ چیزی نمی‌تواند جای تحقیق‌کردن را بگیرد. نوشتن محتوایی که توسط نظرات تحقیق‌شده پشتیبانی می‌شود، اقتدار شما را افزایش می‌دهد. وقتی محتوایی می‌نویسید، اگر بتوانید آن را با منبع دیگری که خوانندگان شما به آن اعتماد دارند، پشتیبان‌گیری کنید، نتیجه‌ی کاملا متفاوت و بهتری خواهید گرفت. با تحقیق در مورد موضوع محتوای خود و پشتیبان‌گیری از آنها با منابع معتبر، می‌توانید به خوانندگان خود نشان دهید که می توانند به شما اعتماد کنند. هنگامی که آنها به شما اعتماد کردند، می توانند به محصول شما نیز اعتماد کنند.

بدانید چگونه بازگشت سرمایه خود را اندازه‌گیری کنید

"پستی که به مدت 8 ساعت با قیمت 100 هزار تومان برای نوشتن صرف کردید چقدر برایتان درآمد داشت؟ " «نمی‌دانم!» احتمالاً پاسخی که مدیرانتان می‌خواهند بشنوند نیست. اثبات بازگشت سرمایه‌ای که بازاریابی محتوای شما ایجاد کرده است آسان نیست. در واقع، 78 درصد از بازاریابان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، راه‌هایی برای یافتن داده‌های مورد نظر شماست وجود دارد. همه چیز به نوشتن محتوایی برمی‌گردد که خوانندگان شما را تشویق می‌کند تا یک مرحله تبدیل را انجام دهند و راهی برای کسب درآمد از این اقدامات پیدا کنند.

خوب بخوان

بخشی از توسعه مهارت‌های نوشتن محتوا و بازاریابی، خواندن کارهایی است که اطرافیان شما انجام داده‌اند. من نمی‌گویم که لازم است هر رمانی که دستتان رسید را در یک هفته مطالعه کنید، اما خوب مطالعه کردن در موضوعات مختلف نه تنها به افزایش دانش عمومی شما کمک می کند، بلکه می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. وقتی محتوای خود را می نویسید کار نمی‌کند. در ابتدا از مقاله‌های کوچک شروع کنید، شاید در یک یا دو وبلاگ اطلاعات خوبی بدست بیاورید. کم کم مطالعه کردن را در برنامه روزمره خود قرار دهید و  انواع کتاب‌ها، مجلات و موارد دیگر اضافه کنید.  برای کسانی که علاقه زیادی به خواندن ندارند، پادکست ها و ویدیوها نیز مناسب هستند.

درک عمیقی از نحوه عملکرد قیف بازاریابی داشته باشید

وقتی بازاریابی محتوا به خوبی انجام شود، میتواند به هدایت مشتریان بالقوه شما از طریق قیف بازاریابی کمک کند و به آنها کمک کند تا به مشتریان بالفعل تبدیل شوند. این موضوع چگونه کار می‌کند؟ شما باید برای هر مرحله از قیف بازاریابی خود محتوا ایجاد کنید! قسمت بالای قیف شما حاوی بیشترین محتوا است و احتمالاً گسترده‌ترین موضوعات را پوشش می‌دهد. شما می‌خواهید تا جایی که می‌توانید توجه افراد زیادی را به خود جلب کنید. همانطور که به سمت پایین قیف می‌روید، محتوای شما خاص‌تر می شود و به خوانندگان شما کمک می‌کند تا به این نتیجه منطقی برسند که محصول شما بهترین محصول برای آنهاست.

استراتژی محتوا را درک کنید

آخرین مهارتی که برای بازاریابی محتوا نیاز دارید، داشتن درک درستی از استراتژی مناسب برای پیام هایی است که به مخاطبان شما می‌رسد. شما باید بدانید که ترافیک شما از چه کسانی تشکیل شده است و بر اساس آن استراتژی محتواتان را تنظیم کنید. همچنین مهم است که هنگام تماس مستقیم با کاربران، زمان را در نظر داشته باشید. چیزی که برای آنها ارسال می‌کنید نباید که در میان ایمیل‌هایی که در یک بعدازظهر دریافت می‌کنند گم شود. مخاطب شما بسیار مهم است. تمرکز خود را بر این بگذارید که نیازهای آنها را تامین کنید.

4 مهارت تحلیلی که برای هر بازاریاب ضروری است

داده‌ها به هدایت کل فرآیند بازاریابی کمک می کنند. این به شما کمک می‌کند تا ببینید آیا تلاش‌های شما کار می‌کند یا نه. پیگیری کنید که مشتریانتان با چه چیزی در حال تعامل هستند و خیلی چیزهای دیگر. مهارت‌های تجزیه و تحلیل برای بازاریابان ضروری است زیرا شما باید بتوانید داده‌ها را جمع‌آوری و تفسیر کنید تا دقیق‌ترین اطلاعات ممکن را به استراتژیست‌های بازاریابی خود ارائه دهید. بدون اطلاعاتی که شما را راهنمایی کند، مانند رانندگی با چشمان بسته است! شما فقط حدس می‌زنید در اینجا چهار مهارتی وجود دارد که باید بخشی از توانایی‌های مهم هر بازاریاب باشد.

قادر به تفسیر داده‌های مشتری برای تأثیرگذاری بر فرآیند تصمیم‌گیری باشید

مشتریان شما چیزی هستند که دنیای کسب‌وکار شما را می‌چرخانند و با آن تعامل دارند. آن‌ها هستند که می توانند موفقیت یا شکست استراتژی‌های بازاریابی شما را ثابت کند. این به شما بستگی دارد که این داده‌ها را از این تعاملات استخراج کنید و آنچه را که مشتریانتان می‌خواهند به شما بگویند تفسیر کنید. آیا آنها دوست دارند ویدیوهای محصول شما را در عمل ببینند یا اسکرین شات ها را در یک پست وبلاگ ترجیح می دهند؟ اجازه دهید داده‌هایتان شما را در مسیر درست راهنمایی کنند.


علم‌داده را بشناسید و درک کنید

"علم داده شامل استفاده از روش‌های خودکار برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها و استخراج دانش از آنها است."

یک بازاریاب ماهر باید بتواند حجم عظیمی از داده‌ها را بیابد و مرتب کند تا بینش های مورد نظر مشتری را پیدا کند. اگر هر بار که یکی از مشتریان بالقوه شما کاری انجام می‌دهد، داده‌ها را جمع آوری می کنید، هزاران نقطه داده برای مرتب‌سازی خواهید داشت. به عنوان یک بازاریاب، باید بدانید که به دنبال چه هستید، کجا آن را پیدا کنید و چگونه آن را برای مدیر و همکاران خود تفسیر کنید.

نحوه استفاده از داده‌ها برای گفتن یک داستان را بدانید

اعداد و داده‌ها دروغ نمی گویند. آنها به شما می‌گویند که آیا به اهداف خود رسیده‌اید یا به شدت آنها را از دست داده‌اید. با این حال، نمی‌توانید فقط به داده‌های خود اشاره کنید و بگویید: «می‌بینی؟ کار کرد!» منظورم این است که شما می‌توانید، اما نمی‌خواهید در کارتان پایین‌تر باشید، درست است؟ شما باید بدانید چگونه داده‌هایی را که جمع‌آوری کرده‌اید گرفته و به داستانی تبدیل کنید که به زبان ساده توضیح دهد چه اتفاقی افتاده و چرا اتفاق افتاده است. کمپین‌های بازاریابی شما می‌توانند عظیم باشند و داده‌ها می توانند عالی باشند، اما وقتی رئیس شما به شما روی می آورد و می پرسد، "چرا این کمپین جواب داد؟پاسخ شما باید دقیق‌تر از این باشد که «خب، ما یک کمپین اجتماعی واقعا خلاقانه برنامه‌ریزی کردیم.»

درک تجسم داده‌ها

آخرین نیاز برای داشتن مهارت در کمربند ابزار تجزیه و تحلیل، توانایی درک تجسم داده‌ها است. اعداد و نقاط داده به خودی خود خسته‌کننده هستند. ناگفته نماند که آنها به سمت شما نمی‌پرند و نمی گویند: "هی، من مهمترین نفر اینجا هستم". تجسم داده‌ها راهی است که شما می‌توانید به همکاران، رئیس و مشتریان خود کمک کنید تا مهم‌ترین بیت‌ها و اطلاعات داده را در قالبی آسان برای خواندن درک کنند. اینها می توانند هر چیزی از اینفوگرافیک گرفته تا نمودار باشند. شما فقط باید راهی برای کار با طراحان خود بیابید - یا می توانید خودتان این کار را انجام دهید - تا راهی برای زنده‌کردن داده‌های خود بیابید.

۱۱ مهارت و ابزار فنی که هر بازاریاب به آن نیاز دارد

مهارت‌ها و ابزارهای فنی آخرین قسمت پست وبلاگ مهارت‌های بازاریابی ما را تشکیل می‌دهند. بازاریابی و فناوری روز به روز بیشتر به هم می‌پیوندند، عمدتاً به این دلیل که بسیاری از پروژه‌هایی که شما به عنوان یک بازاریاب انجام می‌دهید بدون آنها نمی توانند تکمیل شوند. بین برنامه‌ریزی استراتژی، طراحی و چیزهای زیادی که باید اجرا کنید، تلاش برای انجام همه آن بدون ابزار دیوانه‌کننده خواهد بود. فقط کارهای زیادی برای انجام‌دادن وجود دارد. در اینجا یازده ابزار و مهارت فنی که هر بازاریاب باید داشته باشد آورده شده است.

داده‌های داخلی مورد نیاز از وب‌سایت خود را با Google Analytics جمع‌آوری کنید

برای برخی از بازاریابان، Google Analytics قلب و روح داده‌های بازاریابی آنها را نشان می‌دهد. این جایی است که آنها اطلاعات خود را از آن استخراج و مشتریان خود را ردیابی می‌کنند. درک اولیه گوگل آنالیتیکس برای هر بازاریاب ضروری است، زیرا این ابزار در حال حاضر در میان مجموعه ابزارهای بازاریابی یک شرکت رایج است. گوگل حتی یک دوره کامل و رایگان در مورد نحوه استفاده و استخراج اطلاعات از آن دارد. هنگامی که آزمون را کامل کردید، می‌توانید گواهی Google Analytics را دریافت کنید.

نحوه ساخت داشبورد و گزارش‌های سفارشی در Google Data Studio را بدانید

داده‌هایی که در Google Analytics جمع‌آوری کرده‌اید اکنون می‌توانند به راحتی به داشبوردها و گزارش‌هایی قابل تنظیم تبدیل شوند که می‌توانید با همکاران و رئیس خود به اشتراک بگذارید. به‌جای جمع‌آوری دستی داده‌های مشابه، استودیوی گوگل دیتا از همه آن‌ها برای شما مراقبت می‌کند.

استفاده از ابزارهای انتشار محتوا در رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی

ابزارهای انتشار محتوا در رسانه‌های اجتماعی زندگی هر بازاریاب را 17 برابر آسان‌تر از قبل می کند. با هر بار انتشار محتوا در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی شما باید بتوانند هر قسمت از پست‌ها و کمپین‌های شما را با یک ابزار، برنامه‌ریزی، سازماندهی، ایجاد، انتشار و تجزیه و تحلیل کنند.

استفاده از ابزارهای طراحی تقویم بازاریابی محتوایی

تلاش‌های بازاریابی شما باید در جایی خانه داشته باشد و اینجاست که تقویم‌های بازاریابی محتوایی وارد بازی می‌شوند. این تقویم‌ها باید به تیم شما یک نمای کلی از پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید، مسئول اجرای هر بخش، زمان‌بندی اجرا هر محتوا و اینکه چه چیزی در حال انجام است، بدهد.

نحوه استفاده از سیستم مدیریت محتوا را بدانید

CMS  یا سیستم مدیریت محتوا، ابزارهایی هستند که مدیریت و به‌روزرسانی محتوای وب‌سایت را ممکن می‌سازند. گاهی اوقات، نویسندگان از این ایده که خودشان محتوای وب را وارد کنند، می‌ترسند. این ابزارها اغلب به اندازه کافی ساده هستند که هر کسی می تواند نحوه استفاده از آنها را بدون ایجاد فاجعه یاد بگیرید.

نحوه استفاده از ابزارهای سئو را بدانید

سئو اگر به درستی انجام شود، می تواند به وب سایت شما و محتوای دیجیتال شما در جستجوهای ارگانیک کمک کند. این فقط تکان‌دادن یک عصای جادویی و امیدواری به این نیست که خزنده‌های گوگل صفحه وب شما را برکت دهند. سئو نیاز به برنامه‌ریزی استراتژیک دارد و ابزارهای سئو می‌توانند به شما کمک کنند تا دانشی را که برای رساندن صفحات خود به رتبه اول نیاز دارید را بدست آورید.

ابزارهای مدیریت پاسخگویی به مشتری

مدیریت روابط با مشتری می‌تواند زمان‌بر باشد. با این حال، کمک به ارتقای موفقیت کسب‌وکار شما ضروری است. ابزارهای CRM به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند تا مشتریان خود را ردیابی کرده و به حفظ ارتباط آن‌ها با یکدیگر کمک می کند.

ابزارهای تحلیل بازاریابی

همانطور که می دانید، تجزیه و تحلیل داده‌ها بخش بزرگی از شناسایی موفقیت بازاریابی شما هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانند با جمع‌آوری خودکار داده‌ها برای شما، به شما در کوتاه کردن این فرآیند کمک کنند. سکان یک نمونه‌ی ایرانی از این ابزارهاست.

مهارت‌های اولیه فتوشاپ

یکی دیگر از مهارت‌های فنی که بازاریابان باید در رزومه خود ذکر کنند، مهارت‌های اولیه فتوشاپ است. انعطاف‌پذیری زیادی در فتوشاپ وجود دارد و حتی دانستن اصول اولیه می‌تواند در وقت شما و طراحانتان صرفه‌جویی کند.

ابزارهای نقشه برداری حرارتی

ابزارهای نقشه‌برداری حرارتی عالی هستند زیرا به بازاریابان کمک می کنند تا ببینند چه چیزی چشم مخاطبان آنها را در اطراف وب‌سایت به خود جلب می کند. با شناسایی اینکه چشم‌ها به کجا می‌روند، می‌توانید پیام‌های خود را به صورت استراتژیک در جایی قرار دهید که بیشترین پذیرش را دارند.

 

حالا، برو دنیای بازاریابی را تسخیر کن ;)

شما اگر مجموعه مهارت‌های مهم را کسب کنید، آماده هستید تا دنیای بازاریابی را تسخیر کنید. رشد کردن مهارت‌ها زمان می‌برد، بنابراین اگر برای دستیابی به مهارت جدید نیاز به زمان دارید خیلی ناامید نشوید. اگر برای ارتقای سطح یادگیری خود آماده هستید، دوره‌های مختلف شرکت کنید، مهارت‌های جدید یاد بگیرید،  آن‌ها را پیاده‌سازی کنید و رزومه‌ی خود را بسازید.

 

 

 

 

افزایش اعتبار کیف پول بستن
لطفا مبلغ مورد نظر را وارد نمایید
تومان