تحلیل بازار و رقبا


هیچ کسب و کاری به تنهایی در یک بازار فعالیت نمی کند. کار کردن به تنهایی به این معنی است که شما نوعی ناهنجاری هستید و بازار جدیدی اختراع می کنید که برابر با یک معجزه است!
بازار همان بازار است و بازار به تنهایی تصمیم می گیرد که آیا شما بهتر از رقبای خود هستید یا بدتر ...




 به عنوان یک استارت آپ، می خواهید بدانید چه کسی خدماتی را که قصد ارائه آن را در بازار دارید، ارائه می دهد. استارت‌آپ‌ها باید در مورد تجزیه و تحلیل رقبا چیزهای بیشتری بدانند.

با تجزیه و تحلیل رقابت، می توانید پیش بینی کنید که وقتی تصمیم به ورود به بازار می گیرید، واکنش رقیب شما چه خواهد بود. شما همچنین پیش بینی خواهید کرد که مشتریان شما چگونه محصول شما را در مقایسه با رقبا درک می کنند.

می توانید از نقاط ضعف رقبای خود برای به دست آوردن مشتریان بیشتر برای استارتاپ خود استفاده کنید. متوجه خواهید شد که چه چیزی برای آن‌ها مفید بوده و به شما کمک می‌کند هنگام مدل‌سازی استراتژی جدیدتان خلاقانه‌تر فکر کنید. جستجو برای دانستن تا آنجایی که می توانید برای رقابت و همچنین برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.

شما در بازار تنها نیستید

وقتی می خواهید درباره رقبای خود تحقیق کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آنها را بشناسید. آنها چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند و در کدام بخش از بازار این خدمات را می فروشند؟ علاوه بر این، به عنوان یک استارتاپ، باید از موانعی که می تواند مانع ورود شما به بازار شود، آگاه باشید.

هر یک از رقبای شما سهم خود را در بازار دارند و بازار هدف شما به تعداد کمی از رقبا در یک زمان اجازه فروش می دهد. به عنوان یک استارتاپ، وظیفه شما این است که بهترین دوره برای ورود به بازار و مدت زمانی را که طول می کشد تا کسب و کار شما در بازار ثابت شود، تعیین کنید. به این صورت است که اندازه سودی را که استارت آپ شما قبل و بعد از ورود رقیب به بازار به دست می آورد، می دانید.

 

نقاط قوت و ضعف رقیب

کار بعدی که یک استارتاپ باید انجام دهد این است که نقاط قوت و ضعف رقبا را بشناسد. داشتن این داده ها به شما امکان می دهد با پیشنهاد بهتر در بازار به نقاط قوت آنها حمله کنید. و شما می دانید که چگونه از ضعف هایی که آنها در عملیات تجاری خود دارند جلوگیری کنید.

اگر وارد یک بازار نسبتاً جدید می شوید که هیچ رقابتی ندارد، در این صورت در مقابل رقبای بالقوه خود در موقعیت قطبی قرار دارید. اگر می خواهید استارتاپ شما در بازار جدید گسترش یابد، استراتژی در اینجا از اهمیت زیادی برخوردار است.

شما باید تجزیه و تحلیل کنید که کسب و کار شما چه اقداماتی باید انجام دهد تا موانعی برای ورود رقبای احتمالی شما ایجاد کند. برخی از این موانع شامل هزینه بالای سرمایه گذاری، بازار رقابتی، دوره راه اندازی کسب و کار و فناوری و نوآوری است. همچنین کمبود کیفیت کارکنان، مقاومت مصرف کننده، اختراعات، علائم تجاری و شهرت بازار و صنعت وجود دارد.

 

تجزیه و تحلیل و درک رقابت خود

کل مدیریت استارتاپ شما باید از نقاط قوت و ضعف رقیب آگاه باشد. شما باید ساختار هزینه ها، مدیریت و سیستم های سازمانی، ماموریت و اهداف، اندازه، روش های تولید و عملکرد فروش را بیابید.

تجزیه و تحلیل رقیب شما باید تاریخچه قیمت گذاری محصولات رقیب و تغییراتی را که باعث تغییر در استراتژی های قیمت گذاری شده است را شامل شود. همچنین رقبای شما چه زمانی فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام می دهند؟ همه چیز در مورد زمان و تأثیر آن است، و زمان بندی درک رقیب شما از مخاطبان هدف شما را تغییر می دهد.

ما تصور می کنیم که رقبای شما نیز مفهومی در پشت کمپین های تبلیغاتی محصول خود دارند. این شامل بسته بندی محصول، تبلیغات فروش و رویدادهای روابط عمومی نیز می شود. شما باید همه چیزهایی را که در مورد کمپین های تبلیغاتی آنها می دانید جمع آوری کنید و نحوه بهبود آن را تجزیه و تحلیل کنید.




افکار نهایی

هنگام انجام تجزیه و تحلیل و مقایسه رقبای استارتاپ خود، باید محصولات و خدماتی که ارائه می دهند و همچنین بخش بازاری که در آن فعالیت می کنند را بیابید. برای استارتاپ شما بسیار مهم است که بتواند نقاط قوت و ضعف رقبا را ارزیابی کند. آنها را با خودتان مقایسه کنید با انجام این کار، می توانید بفهمید که بازار هدف شما در واقع چقدر برای رقبای شما اهمیت دارد.

بدست آوردن دانش درمورد رقبا به معنای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبا به عنوان یک گام مهم برای ایجاد مزیت استارتاپ شما در بازار است. یافتن دلیلی که چرا یک رقیب در بازار دست و پنجه نرم می کند، استارتاپ شما را از انجام اشتباه مشابه باز می دارد. از طرف دیگر، یافتن طرف قوی رقیب به شما کمک می کند تا بفهمید برای موفقیت در بازار چه چیزی لازم است و مهمتر از همه، چرا فضایی برای یک سرمایه گذاری دیگر برای ورود به بازار وجود دارد.

 

هنوز نمی دانید چگونه با تجزیه و تحلیل رقبا شروع کنید؟

اگر کارآفرینی هستید که می‌خواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید یا صاحب شرکتی هستید که می‌خواهد توسعه یابد و می‌خواهید با موفقیت روندها و رقبا را شناسایی کنید و مشتریان خود را بهتر بشناسید، اما هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، استارتاپ استودیو ایتاکو اینجاست تا شما را در این مراحل راهنمایی کند. ما به شما کمک می کنیم تا از رقبای خود متمایز شوید. تخصص ما در کار با کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها است و می‌توانیم شما را در کل فرآیند راهنمایی کنیم.

 

 

×
درخواست های من
درخواست های مشاور
افزایش اعتبار کیف پول بستن
لطفا مبلغ مورد نظر را وارد نمایید
تومان