اگر تا به حال به این فکر کرده اید که "آیا کسبوکار من به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟" شما در جای مناسب هستید. ساختن یک اپلیکیشن موبایل برای کسبوکار شما یک تلاش جدی است، بنابراین باید اهمیت داشتن یک اپلیکیشن موبایل برای تجارت و مزایای داشتن آن را در سازمان خود درک کنید. این راهنما تا حدودی روشن میکند که چرا کسبوکار شما به اپلیکیشن نیاز دارد، مزایای کاربردی و بازاریابی اپلیکیشنهای موبایل برای کسبوکار چیست و به استفاده از اپلیکیشنهای موبایل در تجارت میپردازد.
آیا کسبوکار من به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟
بیش از یک سوم از جمعیت انسان روی زمین دارای یک دستگاه هوشمند تلفن همراه مانند تلفن اندروید، آیفون یا آیپد هستند. آمارها نشاندهنده راه جدیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید است که ده سال پیش اصلا تصور نمیشد چنین تحولاتی انجام بگیرد. درصد زیادی از بزرگسالان از موبایل و دستگاههای هوشمند برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند. موبایلها، محبوبترین راه بزرگسالان برای دسترسی به اینترنت بودهاند. تنها درصد کمی از کاربران از یک رایانه رومیزی یا لپتاپ برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند.این آمارها به ما خبر میدهد که بازار برنامههای تلفن همراه در حال رشد و بزرگترشدن است زیرا هر سال افراد بیشتری به استفاده از تلفن همراه هوشمند روی میآورند. توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای کسبوکار میتواند فرصتهای بازاریابی ارزشمندی را ارائه دهد و به شما کمک کند به مخاطبان هدف خود برسید، و همچنین مزایای دیگری که به شما کمک میکند از رقبایتان پیشی بگیرید.
مزایای اپلیکیشنهای موبایل برای کسبوکار
1. ارتباط مستقیم و تعامل با مشتریان
یکی از دلایلی که کسبوکار شما به اپلیکیشن نیاز دارد، بهبود ارتباط مستقیم با مشتریان است. اپلیکیشن کسبوکار، با فراهمکردن دسترسی مشتری به انبوهی از اطلاعات آن هم تنها با لمس یک دکمه، راه را برای ارتباط واضح و مستقیم بین مشتریان و مشاغل بازکردهاست. ببیشترین مزایای این مورد آن است که شما همیشه در دسترس و جلوی چشم مشتری هستید و در ذهن مشتری ماندگارتر می شوید. اطلاعات جمع آوریشده از مشتریانی که از این برنامهها استفاده میکنند، برای هر کسبوکاری ارزشمند است، زیرا رفتار خرید و شخصیتهای خریدار برای کمک به ارتقای استراتژیهای بازاریابی به آسانی در دسترس شما قرار می گیرند و میتوانید با تحلیل رفتار مشتریانتان، پیشنهادات بهتری به آنان ارائه کنید.
2. تعامل با مشتری را بهبود ببخشید
مشتریان، باید شنیده شوند و راه ارتباطی آسانی با شما داشتهباشند. آنها اغلب بخاطر دانستن پاسخ یک سوال در مورد خدمات شما، مقایسه قیمت و ویژگیهای محصولات و سفارش آن ها با شما ارتباط برقرار میکنند، یا اینکه میخواهند نارضایتی خود را بیان کنند. طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل همه این فرآیندها را برای همه آسانتر می کند. با این ایده که هر چه یک مشتری سریعتر بتواند نگرانیهای خود را بیان کند و پاسخ دریافت کند، احتمال کمتری دارد که نظر بدی از خود به جای بگذارد.
3. آگاهی از برند را افزایش دهید
داشتن یک اپلیکیشن تلفنهمراه، توسعه نام تجاری برند شماست؛ بنابراین فرصتی برای شما فراهم می کند که به برندسازی وفادار بمانید و در عین حال بتوانید کشف کنید که چگونه می توانید کسبوکارتان را در یک پلتفرم کاملاً متفاوت ارائه کنید. شاید به روشی کاملاً جدید و مبتکرانه. همچنین میتوان آن را به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی جدید برای کسبوکار در نظر گرفت، که میتواند هر آنچه را که میخواهید برای برند شما بیان کند تا در معرض دید بیشتر و در نتیجه آگاهی قرار گیرد. این بستر برای شماست و می توانید به بهترین شیوه به ارائه محصولات و خدماتتان بپردازید. در فروشگاههای اپلیکیشن موبایل مثل گوگلپلی، اپاستور، بازار و ... می توانید خود را به مشتریان جدید معرفی کنید. توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای کسبوکار، به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان بالقوه جدید دسترسی پیدا کنید. آمارها نشان میدهد مشتریان ترجیح میدهند به جای استفاده از مرورگر وب، مستقیما از اپلیکیشنها استفادهکنند و به خدمات مورد نیازشان برسند. به عنوان یک پلتفرم کاملاً جدید، توسعه اپلیکیشن موبایل میتواند باعث شود جمعیت جدیدی از مشتریان به شما دسترسی پیدا کند.
4. یک کانال بازاریابی مفید ایجاد کنید
توسعه اپلیکیشن سفارشی، اعلان ها و اطلاعات را در یک لحظه برای مشتریان ارسال می کند. اگر این اطلاعات برای آنها مفید و مرتبط باشد، به عنوان مثال، حاوی اطلاعاتی در مورد معاملات، تخفیفات و پیشنهادات انحصاری باشد، بلافاصله روی آن کلیک کرده و از آن ها استفاده میکنند. این میتواند به شما کمک کند مشتریان وفاداری داشتهباشید که برای استفاده از اپلیکیشن ارزش قائل هستند.
5. یک برنامه وفاداری موثر ایجاد کنید
فرض کنید که شرکت شما یک برنامه برای ایجاد وفاداری مشتریان دارد یا اینکه در نظر دارد برنامهای را به عنوان راهی برای تشویق فروش معرفی کند. در این صورت، طرح وفاداری دیجیتالیشده از طریق اپلیکیشن موبایل، روشی موثر برای ایجاد جامعهای از مشتریان وفادار است. هنگامی که مشتریان برای خریدهای خود پاداش دریافت میکنند، احتمال بازگشت آنها بسیار بیشتر است. اپلیکیشن موبایل، انجام این کار را برای آنها بسیار آسانتر و سریعتر میکند.
6. از رقبای خود پیشی بگیرید
یکی از مزایای مهم برنامههای موبایل برای استفاده تجاری این است که شما را واقعاً از رقبا متمایز می کند. امروزه اپلیکیشنها در فناوری مدرن بسیار مرتبط هستند و استفاده از آنها برای کسبوکارها به سرعت تبدیل به یک روند میشود. با این حال، هنوز کاملاً فراگیر نشدهاند و به شما این امکان را میدهد که در هر رقابتی برتر باشید. احتمالاً در حال حاضر بصورت آنلاین با مشتریان خود در تعامل هستید. شاید شما یک وب سایت ساده داشتهباشید، یا شاید خدماتی را از طریق یک پورتال وب به مشتریان خود ارائهدهید (به عنوان مثال یک فروشگاه آنلاین، یک سیستم رزرو، یک پیکربندی محصول و غیره). در ایتاکو ما برای شما برنامههای کاربردی وب و موبایل میسازیم که شما را در موقعیتی عالی
بین مشتریان قرار میدهد.