پیاده سازی ایده های استارتاپی

پیاده سازی ایده های استارتاپی

راهاندازی استارتاپ


هرچه جلو تر میرویم سرعت رشد و پیشرفت استارتاپ ها بیشتر می شوند. تحول دیجیتال بازارهای قدیمی را دچار تغییرات بزرگی کرده و صاحبان کسبوکارها را به فکر تغییر رویه انداختهاست. حتما شما هم برای کسبوکارتان ایدهی جدیدی دارید یا اینکه قبلا سابقهی فعالیت در حوزهای را نداشتهاید اما ایدههای نوآورانه در سر میپروانید و به فکر به اجرا در آوردن آنها هستید. ما در پیادهسازی ایدههای استارتاپی به شما کمک خواهیم کرد. 


ایدههای تجاری آسان است اما "اجرا" همان چیزی است که اهمیت دارد .


اغلب، بسیاری از کارآفرینان بالقوه را دیده‌ایم که فکر میکنند مهم‌ترین ارزش برای موفقیت کارآفرینیشان منحصربه‌فرد بودن ایده هایشان است. اما این درست نیست. ایدههای تجاری آسان هستند، اجرای آن چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. بیایید با آنچه که در حال حاضر دارید شروع کنیم، و آن ایدههای تجاری شماست.






چند ایده کسبوکار دارید؟


فعلاً به این سؤال فکر کنید. آیا در حال حاضر سه، پنج، ده، بیست ایده دارید؟ به تمام ایدههای ممکنی که در طول زندگی خود دارید فکر کنید، آنها چقدر هستند؟ احتمالاً شما قبلاً با ایدههای زیادی تجربه دارید. همه ما افراد خلاقی هستیم. یکی بیشتر یکی کمتر. اما، حقیقت این است که همه ما قبلاً با یک سری ایده سروکار داشتهایم، این مهم نیست که ما چند ایده داریمبیشتر مهم این است که چقدر از آنها به واقعیت تبدیل میشوند. ما در ایتاکو به شما کمک میکنیم ایدههای شما به واقعیت تبدیل شوند.


بیایید شروع به ساختن چیزهای متفاوت در مورد ایدههایی کنیم که در حال حاضر در ذهن شما وجود دارد.


داشتن ایده به این معنی است که شما یک رویاپرداز هستید. چند وقت یکبار خواب آن را میبینید، اما وقتی از خواب بیدار می شوید، به واقعیت میرسید. رویاها خوب هستند، اما وقتی از خواب بیدار می‌شوید و به واقعیت می‌پیوندید، می‌بینید که اگر برای واقعی‌شدن آن ها اقداماتی انجام ندهید، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. شما نمیتوانید ایدههای خود را بیش از حد ارزشگذاری کنید. آنها بدون اجرا معنی ندارند. داشتن ایدههای تجاری و طوفان فکری یک فعالیت بدون ریسک است زیرا نمیتوانید چیزی را از دست بدهید. اما اجرا و پیادهسازی می تواند باعث از دستدادن زمان و هزینه شما شوددر هسته اصلی ایتاکو کارفرماهایی مانند شما هستند که از قدرت فناوری برای تغییرات مثبت استفاده میکنند. اکوسیستم ما برای توانمندسازی شما برای دستیابی به دستاوردهای بزرگتر حمایت سازمان ها و افراد همفکر در کنار شما طراحی شدهاست.


 برای رشد ایدههایتان چه اقداماتی باید انجام دهید؟



1. به دنبال نقاط درد باشید

یک کسبوکار پایدار باید از یک نقطه درد ایجاد شود، صحبت با مشتریان بالقوه به شما کمک میکند تا مدت زمان ماندگاری یک ایده و نیاز به تغییرات را بسنجید.



2. ایده کسبوکار خود را به اشتراک بگذارید


هنگامی که یک ایده تجاری و مواد تحقیقاتی لازم را دارید، چند مشتری یا همکاران صنعتی انتخاب کنید، ممکن است خانواده و گروه همسالان شما مرجعی برای به اشتراک گذاشتن ایدههای شما باشند. اجازه دهید سوالات و انتقادات سالم آن ها اعتبار و پتانسیل ایده شما را ارزیابی کند.



3. یک مربی پیدا کنید


همیشه داشتن یک مربی هنگام راهاندازی استارتاپ کمککننده است. مربی که شما را راهنمایی میکند، از شما حمایت میکند، در نظرات خود بیطرف باشد و شما را به مجموعه درستی از افراد مرتبط میکند. مهمتر از همه، او باید بتواند به ایده کسبوکار شما زمان بدهد. یک مربی می تواند استاد شما یا حتی یک عضو همتا یا یک متخصص کسبوکار باشد.



4. یک طرح تجاری تهیه کنید


ایجاد یک طرح کسبوکار بسیار مهم است. مفهوم، امور مالی، الزامات و استراتژیها باید با جزئیات درج شوند. هنگام کار بر روی راهاندازی کسبوکار، مهم است که تمرکز خود را از دست ندهید و از برنامه دور نشوید. داشتن برنامه پیش روی شما به پایبندی به اصول اساسی کمک می‌کند.



5.  نیازهای بازار خود را درک کنید و با تغییرات سازگار شوید


انجام یک تحقیق بازار کامل از مخاطبان هدف، جمعیت شناسی، الگوی خرید، عوامل خرد و کلان که می تواند بر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد، کمک زیادی به فروش شما می‌کند زیرا قبلاً دوام محصول یا خدمات خود را آزمایش کرده‌اید. انطباق سریع با یافته‌های تحقیق و نظرسنجی می‌تواند به شما کمک کند از زیان‌‌ها، تأخیر‌ها و توقف ‌های غیرضروری در آینده خلاص شوید. اما به یاد داشته‌باشید که نمی‌تواند همیشه حق با شما باشد، پس برای تغییر آماده باشید.



6. نکات فنی را یاد بگیرید


کارآفرین بودن با چالش‌های زیادی همراه است، با این حال، پاداش‌های خود را نیز دارد. برای صنعت خدمات، اعتماد آسان نیست. برای ایجاد روابط خوب با مشتری و فروشنده، چیزی که بیشترین کمک را می کند، گذراندن وقت با کارمندان و درک نکات ظریف و فنی است. از نظر فنی سالم بودن، کمک زیادی به ایجاد یک ارزش اعتماد در بین مشتریان شما می‌کند. همچنین می‌تواند ابزاری عالی برای کمک به شما باشد تا از دست فروشندگانی که سعی می‌کنند از شما پیشی بگیرند دور شوید.



7.  شبکه و نمایشگاه های تجاری


این ابزار در هنگام راه اندازی یک کسب‌و‌کار دست کم گرفته‌‌شده‌است. ملاقات با افراد همفکر از صنعت شما، کارآفرینان و حتی کارآفرینان سایر زمینه‌ها می‌تواند به شما در پشتیبانی، راهنمایی و حتی نیازهای جانبی تجاری که ممکن است نادیده گرفته‌اید کمک کند. به تمام جلسات مرتبط شبکه، نمایشگاه‌های تجاری در شهر خود، وبینارها و گروه‌های صنعتی بروید، می توانید مشتریان، فروشندگان و حتی مروجین بالقوه کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید.



8.  یک تیم خوب برای شروع رشد انتخاب کنید


استارت‌آپ‌های امروزی هیچ شباهتی به همتایان خود در گذشته ندارند. کارآفرینان تیمی با انگیزه، غنی از دروس آکادمیک دانشگاه و تجربه کاری می‌خواهند. داشتن تیمی که خود تکامل‌یافته، مشارکت‌کننده و صادق باشد، کلیدی است برای اطمینان

از اینکه شرکت از نظر عملیاتی خودکفا است. در ایتاکو، اطلاعات، آخرین روندها، به‌روزرسانی‌های صنعت، داده‌ها و مطالبات زیادی وجود دارد که به رشد کلی و اکوسیستم شرکت کمک می‌کندداشتن یک ارتباط متقابل خوب در بین شرکت می‌تواند

خطاهایی را که ممکن است به قیمت یک مشتری برای شما تمام شود را از بین ببرد.



9. یک وب سایت مناسب برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید


داشتن یک وب سایت خوب مانند توسعه شرکت شما است. حتی بهترین فروشنده هم نمی‌تواند به اندازه یک وب سایت برای شما مشتری جذب کند. مشتری امروزه بیشتر تصمیمات خرید خود را بصورت آنلاین گرفته است. داشتن یک طراحی تمیز، آموزنده و تعاملی می تواند به تبدیل سریعتر مشتریان کمک کند. هنگام کار بر روی وب سایت خود، باید روی تصویر برندسازی شرکت خود نیز کار کنید. لوگو، رنگ‌ها، اطلاعات و غیره. ما در ایتاکو تمام این‌ها مثل توضیح صریح خدمات ارائه‌شده‌ی دیجیتال، توصیفات، تصاویر کارگاه، قیمت‌های اولیه و ... را برای شما انجام می‌دهیم که کمک زیادی به جذب مشتریان آنلاین می‌کند.



10. از منابع رایگان آنلاین برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید


استفاده از منابع آنلاین مانند فهرست‌های رایگان، فهرست‌های راهنمای آنلاین، و حضور در رسانه ‌های اجتماعی برای نمایش کارتان می‌تواند به صرفه‌‌جویی در هزینه و زمان در به دست‌آوردن اولین مشتریان شما کمک کند. این نه تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه مهمتر از آن به شما اجازه می‌دهد تا ورودی خلاقانه مشتری و همینطور انعطاف‌پذیری شما را تغییر دهد.